سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیبایی انتظار

علت سختی انتظارچیست وچرا می گویند انتظار زیباست؟ زیبایی انتظار درچیست؟

انتظار دو جنبه دارد: رسیدن به هدف ودیگری در راه بودن. این دو جهت انتظاربرای همه چیز وجود دارد وتنها مربوط به امر فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیست.

کسی که منتظر رسیدن به درجه پزشکی یا مهندسی است، سخت درس می خواند. خودِ درس خواندن، که همان در راه بودن ومقدمات و زمینه را فراهم کرده است سخت است. باید شب ها بیدار ماند و درس خواند و روزها از تفریح و سرگرمی صرف نظر کرد و مطالعه نمود. همه اینها سخت است، اما چون برای رسیدن به درجات بالای علمی است، همین سختی برای انسان، زیبا و لذت بخش است.

کسی که منتظر میهمان بسیار محترم ومحبوبی است در تهیه مقدمات به سختی می افتد. هنگام تمیزی منزل، عرق از سر و روی او می ریزد،اما از درون شاد است. همین زحمات برای او لذت بخش و زیباست. شهادت و جان دادن در راه محبوب، سخت است، اما زیبا و لذت بخش است.

 پس لذت همیشه در آسایش و راحتی نیست، بلکه برعکس گاهی آسایش موجب آزار است. کسی که به جای مطالعه همیشه در حال خواب و استراحت است، هرچند راحتی بدن دارد اما به خاطر عاقبت بدی که در پایان سال تحصیلی در انتظار اوست، درعین راحتی، احساس رنج و بدی می کند. اما شاگردی فعال در عین کوشش فراوان احساس شادی و لذت می کند. بنابراین سختی با زیبایی و لذت در تضاد نیست و مخالف هم نیستند.

انتظار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و منتظر واقعی بودن، زمینه ظهور را فراهم کردن، ترک گناه و عمل به واجبات سخت است؛ اما با توجه به هدف والا و اجر و ثواب بسیار زیاد آن، کاری زیبا و لذت بخش است.